Zakelijke gebruiker binnen 4 uur weer in de lucht!

Loop-UptimePro-voor-website

De uptime van smart devices weegt steeds zwaarder voor de zakelijke gebruiker. In het geval van een calamiteit (defect, verlies, diefstal of schade) dient de gebruiker van het device zo snel mogelijk weer in de lucht te zijn. We kunnen niet meer zonder!

Uptime Pro Swap Service

Devices bestellen, installeren, uitleveren en weer ophalen, is voor een reseller corebusiness. De markt vraagt nu om een uitgebreider dienstenpakket.  Uptime Pro is ontwikkeld als complementaire dienst die uitgevoerd wordt namens klanten. De uitvoerende partij is logistieke dienstverlener Drake&Farrell, die een ruime ervaring heeft in het telecomkanaal.

Elementen Uptime Pro Swap Service

  • Service Card voor de eindgebruiker, met persoonlijke gegevens en noodnummer
  • 24/7 helpdesk die bij een calamiteit de zorg van de gebruiker overneemt
  • 4 uur service binnen Nederland, 12 uur Europa
  • Swap Like for Like: krijg soortgelijk toestel
  • Installatie assistentie
  • In overleg met klanten: simblokkade en activatie binnen 4 uur
  • Voor cosmetische defecten wordt een doorlooptijd van 24 uur gehanteerd. Tot in de avond 22.00 uur kan voor de volgende dag een afspraak worden gemaakt op drie dagdelen

De kern is de uptime van de gebruiker, die dankzij Uptime Pro een minimale tijd zonder werkend toestel beleeft. De gebruiker krijgt binnen 4 uur een soortgelijk toestel dat hij of zij had. Dat kan een nieuw of een refurbished toestel zijn. De klant (de werkgever meestal) krijgt alleen nog een factuur voor het toestel dat is gerepareerd via de reseller of in het geval van diefstal of verlies van het vervangende toestel (nieuw of refurbished: dat is een keuze). Vanaf het derde kwartaal kunnen ook iPads en Surfaces worden vervangen binnen hetzelfde tarief.

Uptime Pro Insurance

Bovenop Uptime Pro Swap kan Uptime Pro Insurance worden aangeboden. Er zijn veel verzekeringsproducten op de markt, maar geen product heeft zulke scherpe tarieven als de ‘Uptime Pro’ verzekering. Het unieke van ‘Uptime Pro Insurance’ is de afhandeling van schadegevallen door dezelfde 24/7-helpdesk.

Werkwijze Uptime Pro 

  1. Gebruiker bezoekt website 
    -Zelfanalyse apparaat
    Constant geüpdate website voor storingsanalyse door koppeling met Google.
    Snel de juiste oplossing voor problemen.
    Mogelijkheid tot plannen swapafspraak op drie dagdelen in geval van cosmetische problemen.
    -Doorverwijzing naar helpdesk
  2. Service door 24/7 heldesk
    -Identificatie gebruiker
    -Apparaat identificatie
    -Storingsanalyse
    A.Probleem opgelost
    B.Afspraak met koerier
    -4 of 24 uurs service (of op afspraak)
    -Defect: 4 uur | cosmetisch: 24 uur
    -Bespreken optie overzetten van data door koerier.
  3. Afspraak met koerier voor swap  
    -Identificatie gebruiker
    -Apparaat identificatie en schouw
    -Uitvoeren swap
    A.Handleiding voor dataoverzetten
    B.Data overzetten ter plaatse
  4. Gebruiker apparaat geholpen
  5. Van koerier naar reparatiepartner
  6. Reparatiepartner
    -Review apparaat
    Keuze reparatie, verkoop of demontage
    -Waardebepaling
    -Reparatie
    Herinzet en opnemen in servicevoorraad
    -Wipen data en afgifte certificaat
    -Refurbishment
  7. Verrekenen kosten met klant
    A.Kosten per swap verrekenen
    Maandfactuur of factuur per apparaat
    B.Vervangingskosten apparaat
    Op basis van nieuw of refurbished
    Op basis van vooraf besproken voorwaarden
  8. Apparaat terugzetten in de servicevoorraad